• Show this post
    Kerta toisensa jälkeen täällä muutokset ovat huonompaan ja pakottavaan suuntaan. Turhaa paskaa, kuten myös tuo aivokuollut paypal-pakotus ensi kuun alusta. Onneksi voi äänestää jaloilla..

• Show this post
    Nyt on 2.2.2022 ja pystyn ainakin vielä pitämään myös pankkisiirron ja käteisen maksutapana.
    Ymmärsin myös kaikista Discogsin lähettämistä viesteistä ja foorumin höpinöistä, että PayPal jäisi ainoaksi maksutavaksi.

• Show this post
    mangi
    Nyt on 2.2.2022 ja pystyn ainakin vielä pitämään myös pankkisiirron ja käteisen maksutapana.
    Ymmärsin myös kaikista Discogsin lähettämistä viesteistä ja foorumin höpinöistä, että PayPal jäisi ainoaksi maksutavaksi.

sä et ole sitten siirtynyt siihen uuteen systeemiin, niinkuin ainakin minä tein. siinä tosiaan on oma tilinumero hävinnyt sieltä tiedoista. tottakai mullekin pystyy pankkiin maksamaan, jos joku haluaa. mutta sitten en myyjänä pysty merkkaamaan, että "payment received", eikä "shipped". saapa nähdä lähteekö asiakkaalle automaattinen nega kun systeemi on tällainen

• Show this post
    On mulla PayPal lisätty ohjeiden mukaan. Ymmärsin myös, että jos sitä "Onboard PayPal now" juttua ei tee niin omat myytävät levyt piilotetaan ja näinhän ei omassa tapauksessa ole käynyt.

Silloin kun aktivoin tuon PayPalin niin kyllä, minulta myös hävisi kaikki muut maksutavat kuten tilinumero ja käteinen.
    Mutta hävinneet maksutavat sain takaisin kun menin Asetuksien "Labs"-kohtaan ja otin pois ruksin siitä PayPal kohdasta.

Nyt mulla on tosiaan PayPal, tilisiirto ja käteinen maksutapoina ja kaikki levyt ovat myynnissä, eli niitä ei ole piilotettu.

En tiedä sitten, että onko tämä bugi Discogsin järjestelmässä, että tämä on mahdollista tai sitten Discogsilla on vielä kesken se toimenpide jossa ne piilottaa kaikki myyjät joilla on mm. tilisiirto maksutapana ja ne eivät vielä ole ehtineet minun kohdalleni.

• Show this post
    hmmm. mulla "Labs"-osiossa näkyy vain "Featuret" PayPal Payments ja Tracks Beta

• Show this post
    Tänään oli Discogs nyt sitten piilottanut mun myytävät levyt. Eli niillä oli työ kesken.
    Kävin nyt sitten uudestaan linkittämässä PayPalin.

Discogs oli tosiaan piilottanut kaikki mun myytävät levyt ja jotta sain ne uudestaan esille niin mun piti ensin 'Unlist' kaikki levyt ja sitten uudestaan valita kaikki levyt ja valita 'Mark for sale'.
    Eli piilotetut levyt eivät tuleet automaattisesti takaisin sen jälkeen kun olin aktivoinut uudestaan PayPalin.

Mutta mitä mieltä tästä PayPalista? Meneekö tässä nyt enemmän kuluja kuin aiemmin?
    Eli pitäiskö myytävien tuotteiden hintaa hieman korottaa?

• FINrock edited over 3 years ago
    Mulla tuli kaikki myyntiin takas tuon ensimmäisen linkityksen jälkeen. Nää on melkoisia datasiirtoja jotain voi jäädä roikkumaan, kannattaa tarkistaa vielä.

Mutta olis kiva saada tuo muutkin maksutavat vai oliko tämä tässä?

• Show this post
    Mä olen heilunut täällä jo yli 10 vuotta, alussa enemmän, nyt melkeinpä vaan mahdollisimman vähän. Vanhoina hyvinä aikoina Staff otti kantaa keskusteluihin ja teki usein järkeviä päätöksiä. Nyt he ovat jättäneet osallistumisen, eikä Staffilla näytä olevan kiinnostusta/aikaa perehtyä asioihin. Vaikka joku asia menisikin foorumissa läpi ja saisi kannatusta, siitä ei usein seuraa mitään. Foorumissa helpot ratkaisut ja äänekkäät touhottajat voittavat (vrt. some). Kun jollekin typerälle mielipiteelle alkaa kertyä kannatusta, ("+1", ei perusteluita), peli on selvä. Monta kertaa olen aloittanut tai ollut mukana keskustelussa, jossa järkiehdotus on hävinnyt. Niinpä mä harvoin enää yritän mitään, puutun vain johonkin räikeisiin tapauksiin. "Tracks", muistaako joku? Kuvaava tapaus, periaatteessa hyvä idea, mutta toteutus hanurista.

Diskografiapuolella on monta valuvikaa, jotka on olleet to do -listoilla kohta varmaan vuosikymmeniä. Mahdoton varmaan korjatakin juttuja, jotka on nyt jo vuosikymmeniä olleet väärin.

Myyntipuoli on mitä on. Shipping policy -systeemi on aika syvältä. Mulla meni jotain henkilötyövuosi saada sinne kaikki ja toimimaan, ei missään suhteessa siihen, että myyn vähän, enkä mitään keräilykamaa. Uskoisin, että useimmilla myyjillä on joku suuntaa-antava postikulusysteemi, jolla ehkä keskimäärin saa kulut takaisin. Sellainen ei oikein palvele ostajia.

Toisaalta onhan täällä paljon hyvääkin. Levyistä löytyy tietoja ja levyillekin löytyy ostajia.

• Show this post
    Näköjään jo 12 vuotta täällä. Postikulusysteemistä en tiedä mutta postin(ent.Itella) hinnat olen siirtänyt shipping policyyn. Koko tää murros täällä palvelee lähinnä isoja myyjiä=yritys(tuovat enemmän rahaa) kuten myös tämä shipping policy koska suomen posti on hinnoitellut postimaksut järjettömiksi. Economy lähetyksiä ei kannata lähetellä jos et halua tuota järjetöntä automaattista ratkaisukeskusta käyttää jatkuvien huijauksien takia. Nyt kun PayPal otti vallan maksuliikenteestä lopullisesti tilanne on vielä huonompi.
    Ps. harmi, tietokannan luotettavuus ja helppokäyttöisyys on sivu seikka

• Show this post
    Korona toi paljon epävarmuutta lähetyksiin, mikä ei tietysti ole Discogsin syytä. Mä en missään vaiheessa lopettanut kaupankäyntiä, mutta Posti ei tehnyt helpoksi pysyä kärryillä mihin posti kulkee. Rajoituksistahan tuli tiedotteita, mutta niissäkin Posti laittoi asiakkaan töihin. Tiedotteita piti käydä kärkkymässä ja kun hyödyllisintä olisi ollut saada tieto maista, mihin on tullut muutoksia, sellaista ei saanut kysymälläkään. Listat mihin posti kulkee ja mihin ei piti aina käydä kokonaan läpi ja etsiä muutokset itse.

Saa nähdä onko Venäjä-pakotteilla mikä vaikutus Kaukoidän lähetyksiin.

• Show this post
    Taas esimerkki "pilaantuneesta" Discogsista:
    https://www.discogs.sie.com/forum/thread/930742

Ketjun OS toistaa itseään, eikä mikään saa hänen mieltään muuttumaan, vaikka asiaa on puitu jo kahdessa ketjussa aiemmin.

• Show this post
    Osa Discogsin huononnuksia on heistä itsestään johtumattomia, osa taas tietoisia päätöksiä, osa kokemuksen nihkeydestä johtuu eistä, nillittäjistä, amatööreistä, huijareista, turisteista ja muista hulluista jotka sekoilevat täällä kun ei ole muuta tekemistä.

EU-pakotteet, maksuvälinepakotteet, verotus yms. tulevat ylhäältä, ja niitä vastaan ei voi taistella jos meinaa sallia kaupankäynnin täällä.

Tietoiset päätökset ovat taas esim. Discogsin halu laittaa ulkopuolisia mainoksia, yhteistyökumppanien mainosartikkeleita jne. sivuille.
    Se on osa HUONOAkäyttäjäkokemusta varmaan suurimmalle osalle, mutta Discogs-firman tehtävä on tuottaa rahaa omistajilleen. Mainosten myyminen on siihen helppo ja tehokas keino.

Käyttäjä saa maailman suurimman levytietopankin käyttöönsä, mutta pitää sietää mainokset. Sietää myös ne muutamat virheelliset tai jumittavat levytiedot. 99.99999999% tiedosta on kuitenkin akkuraattia ja nopeasti -jopa etuajassa- päivittyvää.

Nyt asiat ovat vielä hyvällä tolalla kun Lewandowski vielä pitää firman ohjaksissa. Rukoilen ettei hän päätä joku päivä myydä tätä isolle korporaatiolle, esim. Amazonille.

• Show this post
    Onko muilla ollut viime aikoina ongelmia PayPalin kanssa?

Viimeiset kolme tilausta mitkä on tullut minulle niin ostajien PayPal-maksut eivät ole menneet läpi. Ostajat ovat kertoneet, että maksu on heillä 'Pending'-statuksessa ja minulla ei näy yhtään mitään, esim. että pitäisi käydä jossain hyväksymässä ostajien maksut tms. Mikään näistä PayPal-maksuista ei ole koskaan tulleet perille asti ja ovat peruuntuneet myös näillä ostajilla. Tilaukset piti sitten vaan perua täällä Discogsissa kun tuo PayPal-maksu ei onnistu.

• Show this post
    Ei ole ollut tommosta.

"discogs changed the order status to Payment Received." tulee samalla minuutilla kun ostaja maksaa tilauksen.

• Show this post
    mangi
    Onko muilla ollut viime aikoina ongelmia PayPalin kanssa?

Ei ole sattunut omalle kohdalle, mutta olen nähnyt foorumissa otsikoita aiheesta.

Ihan muussa yhteydessä olen kerran itse maksanut, ja myyjä on kertonut, että mun maksu on joutunut "pidätetyksi" Paypaliin. Johtuu kai nykyisistä rahanpesusäännöksistä yms. Tämä maksu vapautui muutamassa päivässä, mutta olen lukenut juttuja, että maksujen läpimenoon on mennyt järjettömiä aikoja, useita viikkoja, ehkä oli jopa kuukausia.

Kaikkea voi kai siis tapahtua Paypalissä.

Varmaan kannattaa kysyä ostajalta, voiko yrittää maksamista uudestaan, tai sitten pyytää tilisiirto. Siinä ei tietysti ole sitten Paypalin turvatsydeemejä mukana, mutta Discogsin tilaussivun viesteistä ainakin näkyy mitä on sovittu.

• Show this post
    Tällä viikolla tuli yksi tilaus ja siinä onnistui PayPal-maksu ja se tuli läpi minulle asti. Toki siinä oli ongelmana se, että se jäi 'On Hold'-tilaan PayPalin puolella mutta sain sen eteenpäin kun olin yhteydessä PayPalin asiakaspalveluun heidän chatin kautta.
    Nyt summa näkyy minun PayPal-tilillä ja siellä näyttäisi kaikki olevan OK mutta täällä Discogsissa tilauksen status on edelleen 'Payment Pending'-tilassa.
    Miten saisin tilan vaihdettua täällä 'Shipped'-tilaan? Pitääkö täälläkin olla yhteydessä Discogsin asiakaspalveluun, että saisin tilauksen statuksen vaihdettua? Itse en pysty sitä tilaa muuttamaan täällä Discogsissa.

• Show this post
    Tarkoitat varmaan 'Payment Received'? Ehkä kannattaa odottaa päivä tai pari, että tieto Paypalistä ehtii Discogsiin. Tai nyt kun tiedät, miten Paypalin chat toimii, pystyt kysymään asiaa sieltä. Discogs varmaan pystyy tilan myös muuttamaan:
    https://.discogs.sie.com/hc/en-us/requests/new
    Ongelma vaikuttaisi olevan vain tiedon kulussa. Olet saanut rahat, joten voit lähettää levyt.

• Show this post
    mangi
    Pitääkö täälläkin olla yhteydessä Discogsin asiakaspalveluun, että saisin tilauksen statuksen vaihdettua? Itse en pysty sitä tilaa muuttamaan täällä Discogsissa.

Olin yhteydessä Discogsiin ja he saivat tilauksen statuksen muutettua ja nyt on kaikki kunnossa.
    Toivottavasti seuraava tilaus menisi hieman sujuvammin. :-)

• Show this post
    Paypal on perseestä, mutta pakko sitä on käyttää jos meinaat myydä levyjä ulkomaille.
    Discogs poisti myyntini, koska saitissani luki että hyväksyn pankkisiirron. Poistin mokoman lauseen ja anottuani myyntioikeuden palauttamista takaisin voin jälleen tehdä kauppaa kansainvälisesti.
    Nyt kun Painpal väkisinkin nostaa hintoja sen huomattavan korkean provikan takia, ja muutenkin maailman kalleimman postilaitoksen vuoksi postimaksut ulkomaille ovat huikeat 21,90 ekee yhdelle LP albumille, Postin kautta siis.
    Yritä nyt sitten myydä älppäri vaikkapa sakemanneille, jotka lähettävät levyn alle puoleen hintaan ja nopeesti ja takuuvarmasti Saksasta alle viikossa, parhaimmillaan kolmessa päivässä. Paha kilpailla kenenkään kanssa näillä markkinoilla.

Mutta ällös huoli, asummehan me kuitenkin maailman onnellisemmassa maassa : )

• Show this post
    Yhden 12" vinyylin pystyy lähettämään maksikirjeenä (ympärysmitoiltaan yhteensä 90 cm (pituus + leveys + paksuus), suurin pituus kuitenkin enintään 60 cm). Esim. Eurooppaan maksaa nyt 17,50€ (500g) eli muutama euro vähemmän kuin halvin paketti. Tsekkaa myös shipit.fi. Sieltä saa joskus halvemman hinnan kuin Postin kautta. Hinnat vaihtelee vastaanottajan kaupungin mukaan, joten maakohtaisia hintoja sitä kautta ei voi määritellä.

You must be logged in to post.