Hyllyyn kertyny 20+ enemmän sun vähemmän kieroo levyä. Osa oli varastossa n. 60 kpl päällekkäin, olisiko tää voinu tehdä kieroks?. Suurin osa väri/kuvavinyylejä, ei ihan ale-laari vinyyliä.
Onko kokemusta noista levynsuoristuslaitteista? Pitääkö vinyylin olla pesty? Toimiiko yhtä hyvin kuva/värivinyylillä kun mustalla lätyllä?
Rolling Recordsilla ainakin tuo suoristuspalvelu. Kokemuksia? Löytyykö muualta Suomesta vastaavaa? On Hellsinkiin 200km matkaa, niin tulee vähän lisäkuluja :)
P.S. Kiinnostais kyllä kokeilla noita teeseitse-konsteja (onkohan mulla sukujuuria Laihialla?). Siis uuniin/saunaan lasilevyjen väliin sopivaan lämpötilaan ni LP suoristuu. Mut tuli niin monenlaista reseptii ja vaihtelevia lopputuloksia ettei taida uskaltaa ;)
Kaikki info otetaan kiitollisena vastaan. Let there be vinyl!
En osaa sanoa syistä, mutta kasassa pitäminen ei ainakaan auta (varsinkin jos alusta ei ole aivan tasainen).
Hifiharrastajilla on ollut ainakin aiemmin kiertävä Furutechin suoristuslaite (jäsenille lainaan, jonotusperiaatteella). Se toimii kerrassaan erinomaisesti mutta laitteen saanti toimitettua Helsingin seudun ulkopuolelle voi olla haaste. Olen kokeillut uunikonstia ja pilannut pari levyä, en voi suositella - lämpötilan hallinta ja lämmön tasaisuus ovat ongelmia tee-se-itse -menetelmissä. Omistani tuli näkkileipäreunaisia.
Päällekkäin pinoaminen voi vetää levyt kieroksi, painoa kertyy pinon alimmille levyille sen verran paljon.
Rolling Recordsilla olen muutamia levyjä käynyt oikomassa, hyvin toimii mutta vie oman aikansa. Isommasta nipusta kannattaa kysyä. Vitosen levyltä ottivat ennen ainakin.
Hifiharrastajat ry:n foorumilta ja sivuilta kannattaa tietty kysyä oikomislaitetta lsinaan. Jäsenyys maksaa vuodessa kympin, olen itse jäsen myös.